zondag 9 augustus 2020

Onderweg

De standaard
heeft me nooit geleken
van jongs af aan
me afgeschrikt.

Ik heb het
wel eens geprobeerd
een kans gegeven
dacht ik.

Ik dacht
dan te moeten vechten
om mijn zelfstandig leven
te leven.

Wel in diepe
innige verbondenheid
maar hoe dan
geen voorbeeld voor handen.

Wel vele relaties,
grote familie
sociale kring
zonder dat voorbeeld.

Jij viel niet op
de eerste dag
later zeker wel
in ons eerste gesprek.

Je was anders
ik voelde ruimte
ook onzekerheid
ben gesprongen.

Niet het gesprek 
de echte ontdekking
vanuit mezelf 
aangegaan.

Het leek 
me even
te bevrijden
van mijn puzzel.

Tot deze andere puzzel
alleen maar
bijna levenslang
me puzzelde.

Een puzzel
die steeds meer
niet passende stukjes
kende.


Stoppen
bevrijd
maar mijn puzzel
was er nog.

Ik weet wel
wat ik echt
heel echt
wil ervaren.

Die niet standaard
is er wel
voel ik nu
vraagt van mij.

Vraagt van mij
"to be and stay strong"
te genieten
van wie ik ben.

Me niet 
af te vragen
van wat
kan.

Mij kwetsbaar
in kracht en creatie
in warmte en gevoel
laten zien.

De kans creëren
zonder kracht 
kwaliteit en zichtbaarheid
te verliezen.

Dat hoeft niet
in een 
"dan dit?"
weet, voel ik nu.

Dat kan
in een "Ja, dit!"
dat gaat komen
op mijn pad.

Dank daarom
voor de les onderweg
waardoor ik nu
ben en ga gaan  .....
 

Foto Helma Ketelaar

@2021 Helma Ketelaar #MUGBooks  in de bundel "Helaas niet voor mij"
Verkrijgbaar via de (online) boekhandel

Foto Gijs Oomkes





Geen opmerkingen:

Een reactie posten