vrijdag 22 oktober 2021

Kleurrijk drijvend verder

 

 

Als de kleur

Al wat verdwijnt

Uit de dag

 

De dag,

Die inmiddels verder is

Dan toen ik

Deze dag begon

 

Als de kleur

Al wat verdwijnt

Uit de dag

Is het meer dan tijd

Om in de herfst

De wind

De gevorderde dag

Het rijke moment

Van startend schemer

In me op te nemen

Of meer ...

Me te laten opnemen

In het rijke moment

Van de onontkoombaarheid

Van het verdwijnen van het licht

Het licht uit deze rijke dag

 

Al zo lang ik me herinner

Hou ik van dit moment

Van die vallende schemer

Die uitnodigt om te denken

 

Dit in mijn ogen

In mijn gevoel

Rijke moment

Van de dag

Dat uitnodigt om te denken

Te

Overdenken

En

Daardoor

In

Te zien

 

Terwijl ik loop

In rust

...

Want iedereen

Kookt, denk ik

 ...

Het blijkt me steeds

Dat mensen het leven

Hun leven

In een ander ritme leven

Dan ik

Of

Dat mijn leven

Nu eenmaal

Een ander ritme

Kent 

...

 

Terwijl ik loop

In rust

Word ik geraakt

Word mijn aandacht getrokken

Door de lucht

De beweging

De kleur

De vaart

De gang

De diversiteit

Aan vorm

Kleur

Beweging

Met

Toch

Rust

En

Voortgang

Boven de

Bijna kleurloos geworden boomtoppen

 

Stil sta ik

Neem het op

Leg het vast

En vraag me af

Waar die drive

Die beweging

Zijn oorsprong vindt

 

Ik vervolg mijn weg

Genietend

Open mind

Losse gedachten

Na een actieve dag

Vol denkwerk

Lijn brengend

In mijn werk

In mijn leven

 

En dan

Steekt

De

Wind

Op

 

Worden wolken donker

Kom ik net

Voldaan

En

Droog

Thuis

 ...

Net binnen

...

O N W E E R

Donder

Felle regen

Bliksem

Donder

Licht

Flitsend licht

Met open balkondeur

Dringen de

Andere wolken tot me door

Dit weer

Dat ik al zo vaak

Opeens beleef

Als er

Iets in mijn leven

Onomkeerbaar verandert

 

Ten goede

Verandert

Omdat ik weer

Door ... Ga

D O O R

Op mijn weg

Anders dan eerst

Prettig anders

Dan eerst

 

Het is rijk

Rustig buiten

De aarde gevoed

Door de regen

Het nodige water

 

De dynamiek

Van zojuist

Brengt me terug

Bij mijn verwondering

Aan het begin

Van de schemering

En ik ervaar

Voel

Het heldere inzicht

Dat de

Diverse

Drijvende

Wolken

Met drive

En veelkleurigheid

Mij toonden

 

Dit gegeven

Waardevolle inzicht

Dat ik

Fris

Veelkleurig

In balans 

Genietend

Voortga

Na de turbulentie

Die er was

Die oploste door de bliksem

De donder

Het licht

De felle regen

 

Dit gegeven

Waardevolle inzicht

Bezorgt mij onbevangen rust

Met nieuwe beweging

Levert mij welkom inzicht

Maakt me

Nieuwsgierig

Naar de nieuwe kleuren

Die er zijn

Die er gaan zijn

Die ik ga genieten

Nu ik ze zie

En ervaar ...

 

Foto Helma Ketelaar

 @2021 Helma Ketelaar 

Dit is nieuwer gedicht dat nog niet in "Helaas niet voor mij" is opgenomen.

De bundel van Helma Ketelaar (HeteroCoach)  "Helaas niet voor mij" is in het fonds van #MUGBooks uitgegeven en verkrijgbaar via de (online) boekhandel

 

 

 

 

 

 

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten