donderdag 11 april 2019

Naar een ander bankje....

De dag start fris
Fris na alweer zoveel beloftevolle warme dagen
Dagen met energie
Tintelingen
Onuitgesproken
Wel gevoelde warmte
Warmte die binnenkomt
Welkom binnenkomt
Warmte die open maakt
Dat wat verborgen was
Zichtbaar
Voelbaar
Ja, zelfs voorstelbaar
Tastbaar maakt.

Foto Helma Ketelaar


 Met een kracht
Een sterkte
Een drive
Zelfs zelfvertrouwen
Een zelfs vanzelfsprekend sterk zelfvertrouwen
Dat zelfvertrouwen dat me
View geeft
Toekomst doet zien
Openheid naar meer geeft.

 
Zelfvertrouwen dat me bovenal
Vertrouwen geeft
En daarmee rust en
Oprechte nieuwsgierigheid
Bijna onrustige nieuwsgierigheid
Onrustig in de zin van niet kunnen wachten
Bijna niet kunnen wachten
Zoals vroeger voor een verjaardag
Zoals in het begin van de lente
Foto Helma Ketelaar

Op weg naar
Het licht
De warmte
Het intens genietende ontspannen gevoel
Van een zomerochtend
Een siësta op een warme zomerdag
Van die openheid van een prachtige zomeravond
Zoals ooit in Alvor 
Met een glaasje
Na het avondeten 
Genietend
Op een bankje
Met zicht op een prachtige view
Zo'n genietmoment
Dat ik intens beleefde
Geen foto
Gewoon intens beleefde
Dat genietmoment
Van de lagune
De lagune 
Die zich opent naar de Atlantische Oceaan 
Die lagune en die avond
Op een bankje in de warmte
Boden mij
Dat prachtige beeld en gevoel
Van openheid en kansrijkheid 
Van ontspannen warmte en actieve rust.

Foto Helma Ketelaar

Dat zelfvertrouwen
Met de sprankeling van de lente
Wat zo diep bij mij hoort
Is terug
Voel ik terug
Straalt in mij
Maakt me rustig
En benieuwd
Naar ...
Me benieuwd naar....
Naar....


Foto Helma Ketelaar


Wat ik nog ga zien
Ga voelen
Ga beleven
Ga doen
Ga zijn.


Maakt me benieuwd
Naar een ander bankje
In de zomer
Waarop ik
Weer verder
Inzichten
Herinneringen
Én
Toekomst
Bouw
.............
Foto Helma Ketelaar



*********************

@2021 Helma Ketelaar #MUGBooks  in de bundel "Helaas niet voor mij"
Verkrijgbaar via de (online) boekhandel
 
Foto: Gijs Oomkes

 
 
Deze gedichten draag ik ook wel voor op open podia, zoals  ik deed op zaterdag 20 april 2019, 14.00-16.00 uur, Centrale OBA - OBA Forum, Oosterdokskade 143 1011DL Amsterdam

Je kunt ook mailen naar HeteroCoach@merkbaarresultaat.nl als je wilt weten wanneer je mijn gedichten kunt beleven als ik ze voordraag.
     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten