donderdag 6 oktober 2022

Gezocht: mij passende passie

Omdat ik nog niet echt wist

Hoe het ook

Hoe het me echt

Hoe het me echt passend kan zijn

Kon het zijn

Bleef het zijn

Wat ik zoekend

Accepteerde

Wat we er een soort

Een soort passend gebeuren

Een soort ons passend gebeuren

Van creëerden

Nu voel ik

...

Dat komt nu pas

Dat zie ik nu pas

Stapje voor stapje

...

Nu voel ik

Durf ik te voelen

Ben ik zover

Dat ik een beetje kan

Een beetje kan voelen

Wat ik toen

Als ik eerlijk ben naar mezelf

Niet kon voelen

Me niet durfde te realiseren

En ...

...

Waar ik heel alleen

Zelfs alleen zonder mezelf

In stilte

Zelfs stil voor mezelf

Me niet durfde

Niet durfde te erkennen

Wat

Ik

Miste

Want

Erkenning

Zou het zoeken

Het soort van

Leefbaar evenwicht

Doen verdwijnen

Oplossen

De werkelijkheid tonen

Dat was

Was toen een

Een niet te nemen stap

Een voor mij niet te nemen

Een toen voor mij

Voor mij toen een onneembare stap

Die stap …

….

 

Die stap voel ik nu wel

Nu …

Na jaren

Na al meerdere

Meerdere best vele

“tussenjaren”

….

Die stap moet voel ik

Die stap

Moet ik nu

Ga ik nu

Ga ik nu durven zetten

 

 

De stap naar erkenning

Van gezien worden

Als vrouw gezien worden

Gewenst

Begeerd worden

...

Niet het rode behaatje aan de deurknop

...

Nee, zelf als vrouw

Me passend 

Me passend voelend

Diep van binnen

Me (h)erkend passend

Gezien voelen

...

Als een vrouw

Die begeerd wordt

Gekoesterd

Bemind

Om wie ze écht is ...

Foto Erwin Heyl

 

2 opmerkingen:

  1. Hoe mooi jij woorden laat vloeien tot een prachtig stukje poëzie die ook nog eens de gevoelige snaren raakt.

    BeantwoordenVerwijderen